BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
no one is perfect right in the face of the earth .. their is no shortage .. do not make it a point to our lack of hypocrisy .. so just be yourself ..

Followers

saye dan dye :)

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 13, 2011

kejadian tsunami di jepun memberi peringatan kat kite sume!

semalam..pas tgk kat brite kejadian tsunami kat jepun tu..
tibe2 rase takut weyh..
neyh lar peringatan dari Allah untuk kite semua hambaNya..
memang teruk sgt2 kan kejadian yg menimpa jepun tuh..
nmpk je air tuh tenang ..tp dapat menghanyutkan rumah..
kereta..n macam2 lagi..
besar betul an bencana yang Allah bagi..
"TOKYO 12 Mac - Lebih 1,300 orang terkorban selepas gempa bumi paling kuat pernah dirakamkan di Jepun mencetuskan tsunami setinggi 10 meter yang melanda pantai timur laut negara ini. "
neyh inf0rmati0n yg ak amek dri utusan online..
Beribu-ribu rumah musnah, beberapa jambatan runtuh, perkhidmatan bas dan kereta api terhenti dan banyak jalan ditutup, sementara rangkaian telefon mudah alih dan perkhidmatan talian tetap turut terjejas.
Di bandar Rikuzen Takata, antara kawasan paling teruk dilanda bencana, kira-kira 5,000 daripada 8,000 rumah musnah.
besar betul ujian yang Allah bagi pade manusia..
cume tinggal manusia je yg perlu menilai ape pengajaran harus diambil..
ade lagi cerita neyh..
seramai 4 orang cedera dalam letupan di loji tenaga nuklear Fukushima I yang rosak c0z gempa bumi semalam. Bumbung sebuah bangunan yang menempatkan reaktor di loji tersebut dipercayai runtuh dalam letupan itu...

neyh lah l0kasi kejadian yang dasyat yang telah berlaku dijepun..
rakan-rakan smua..
takl kire lah sesiapa pun..
amek lah pengajaran yang da jadi kat jepun tu.
ade hikmah disebalik kejadian tersebut..
itulah peringatan yang Allah telah berikan kepada kite semua..
Allah tidak akan menjadikan sesuatu tanpa sebab..
ada sebab disebalik kejadian dan bencana yang telah menimpa..



0 comments:

tinggalkan pesanan anda disini :)

aku bukan untukmu =)