BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
no one is perfect right in the face of the earth .. their is no shortage .. do not make it a point to our lack of hypocrisy .. so just be yourself ..

Followers

saye dan dye :)

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 25, 2012

kahwin muda.? bg pandapat nana la kan~

assalamualaikum w.b.t...lame jugak kan nana da tak membebel kat nana adnan punyer cerita neyh=) mase yg agak terhad agak menyukarkan untuk nana membebel kat bl0g kesayangan hamba neyh =)  nana ingt sem akhir tak de la seb0k, tp...lagi seb0k berbanding sem2 lain =-= tp takpe lakan..dugaan belajar ..pasnie da leyh rest untuk seketika =)  wat mase neyh nana tak terpk nak smbung lg.nana kalau bleyh nak cari duet sendiri dulu..lgpun mama cakap, selesaikan utang pinjaman belajar dulu..da settle semua, kalau nak sambung blaja, sambung la..s0..ikut je la perancangan mama..kalau utang byak2 p0n membebankan jugak kan.s0..da settle sume, insyaAllah nana berniat nak smbung study..insyaAllah..skunk nana da 21..sekejap je kan..haha..bak kate org, 21 neyhh tahun kunci kebebasan..tp bg nana..tak perlu la bebas sgt kan..untuk mengelakkan kite terjebak dgn gejala yg tidak sepatutnya:) jap2..ade org cakap nana neyhh macam budak sek0lah menengh,,haha..oh my g0d ! sek0lah menengah ker..? adakah saya tidak matured distu..? haha..tapi takpe la..dimaafkan..nmpk AWET MUDA..hehe..pasan pulak kan..hehe.actually tu bukan t0pik yang nana nak cite arini..nana nak cite b0ut kawen awal..atau dalam istilah yang lebih menarik kawen muda =) zaman skunk neyhh mane2 kite pegi, da ramai yang kawen muda kan :) best je tgk mereka naek pelamin same2..walhal umur muda lagi..s0 sweet..:) bg nana..bagus la sebab mereka muda2 lagi da belajar cara nak pikul tanggungjawab yang besar dalam alam perkahwinan kan..selain tuh mereka b0leh mengelakkan maksiat dan segala fitnah ..=) tapi kalau nana, rase nyer tak k0t kawen seawal mereka..tp segala j0d0h pertemuan ditgn tuhan kan..mane tahu tup tup je nana naek pelamin tahun depan..haha ..gatal je ayat..haha..mama p0n ade cakap..cari duet dulu..cari aset penting dulu..rumah, kereta..dan ape2 je la yg bleyh dibuat aset..mama cakap la..n mama cakap bantu mama dulu..t da bersuami takut tak dpt bntu mama..s0..ikut je la rancangan mama tuh..haha.t0 bakal suamiku..bersabar ea..kalau j0d0h tak kemana =) bagi pendapat nana la kan, nak kawen neyh kene pk betul2..sebab  neyh bukan zaman c0uple2 lagi da ..gaduh je clash..gaduh je clash..tp kalau zaman perkahwinan, kalau gaduh pastu cerai bukan cara yang paling terbaik..masih bnyk lagi cara yang lain untuk selesaikanya..tu la org tua2 cakap, nak kwen neyh kene pk masak2..smpi hangus p0n tak pe la.jnji da berfikir..tak semestinya kene pk manis je, s0metime kite kene pk juga pahitnya..kene rancang awal2 macamane nak settlekan masalah yg akan jadi..bukan nana berharap supaya dpat masalah satu hari nnti, tp sediakan payung sebelum hujan..pepatah sendiri ade mengatakan =)  kalau betul sidia da tertulis untuk kita, kalau betul sidia ikhlas menyayangi diri kita, insyaAllah dia akan tggu kita kan..kalau sidia tak sggup tggu kite, s0, tuhan da tunjuk bahawa sidia bukan lah yg terbaik untuk kita..hebat kan rancangan tuhan berikan kepada hambanya =) s0 kawan, kalau da ada duit, cepat2 la kawen ea..bagi mengelakkan fitnah n maksiat..tp kalau masih yang tak berduat macam nana, kumpul la duet dlu..sebab negara kita neyh makin lama makin maju..s0 nilai mata wang pun makin hari makin naik..papep0n..aset penting perlu ada .supaya takde la kita pening sgt nak pk masa alam perkahwinan nantikan =)s0..renung2kan =) neyh sume pendapat nana..maaf kalau pendapat nana tak sehebat pendapat anda sume =) wsalam..

tinggalkan pesanan anda disini :)

aku bukan untukmu =)